09129400038
چت آنلاین

سی ان سی فلزات و کاربرد آن

تمام حکاکی ها، طراحی ها ، برش های زیبایی که بر روی درب ها نرده ها و حتی دکوری هایی که در منازل خود مشاهده میکنید ، توسط دستگاه پیشرفته ای به نام سی ان سی انجام میگیرد ، که این دستگاه علاوه بر قابلیت حکاکی و طراحی ، کارهای دیگری امثال جوشکاری و برشکاری هم انجام می دهد و می توان گفت که بدون وجود این دستگاه کار ساخت این طرح ها بر روی فلزات بسیار دشوار انجام می شد و حتی غیر ممکن . این دستگاه علاوه بر اینکه قابلیت تمام عملیات ذکر شده روی همه ی فلزات را دارد  قابل استفاده روی پلاستیک سنگ چوب و شیشه هم می باشد .
طراحی با cnc
 
در آغاز طراحی و برش و جوشکاری و کارهای دیگری که بر روی فلزات و دیگر محصولات انجام می شد همه توسط انسان انجام می شد که هم وقت گیر و طاقت فرسا بود ( مانند ساخت درب های فلزی ، درب فرفورژه  ، انواع نرده راه پله فرفورژه ) و هم به ظرافت کار با دستگاه به هیچ عنوان نبود.
در صورت تمایل برای اطلاعات بیشتر درباره فرفورژه می توانید به مقاله فرفورژه چیست در سایت مراجعه کنید .
با پیشرفت علم و تکنولوژی اولین دستگاه سی ان سی وارد بازار شد که به پیشرفتگی دستگاه های امروزی نبود ولی کار را برای سازندگان بسیار راحت کرد، به مرور زمان دستگاه سی ان سی پیشرفته و دارای  قابلیت های متعددی شدند. در دستگاه های سی ان سی کنترل این امور بر عهده یک سیستم کامپیوتری کوچک است.این سیستم ابزار را در راستای مورد نظر هدایت می کند و به صورت اتوماتیک برنامه را اجرا می کند و ماشین کاری را به انجام می رساند.که با پیشرفت علم ممکن است پیشرفت هایی فراتر از این  را هم مشاهده کنیم که غیر قابل باور باشد .
دستگاه های سی ان سی انواع مختلف دارد که هر کدام کاربرد های متفاوت و عملکرد مخصوص به خود را دارند که معروف ترین آنها، دستگاه های لیزر سی ان سی و فرز سی ان سی و سی ان سی مخصوص برشکاری متریال با جنس و متریال های مختلف می باشد که  سی ان سی برش با آب که همان سی ان سی واترجت و سی ان سی هوا گاز و  سی ان سی پلاسما می باشد .
دستگاه cns
دستگاه های لیزرسی ان سی به دو دسته دستگاه لیزر فلزات (دستگاه cnc فلزات) ، برش لیزر و دستگاه لیزر غیر فلزات تقسیم می شوند.
دستگاه لیزر فلزات همانطور که از نامش پیداست برای برش و حکاکی ، مارک و جوشکاری بر روی فلز کاربرد دارد که این نوع دستگاه ها هم خود  در بازار انواع متفاوتی دارد . یکی از قابلیت های با ارزش و ارزنده این دستگاه در بحث فلز برش لیزری فلزات می باشد که بسیار بیشتر از سایر امور دیگر استفاده می شود .
دستگاه لیزر غیر فلزات برای انجام عملیات های برش وحکاکی و مارک و ... بر روی شیشه پلاستیک پارچه ، گلاس و ... استفاده می شود که به طور مثال می توان به تولید ساعت دیواری، انواع پازل ها حکاکی های بر روی خودکار ها ، روان نویس ها و لوح های تبلیغاتی و ... نام برد . پس به جرات میتوان نقش این دستگاه ها را در صنعت امروزی دست بالا گرفت و با ورود و ساخت این دستگاه ها صنعت فلز و غیزفلز دچار تنوع و راحتی بسیار زیادی شده است که نمیتوان آن را نادیده گرفت و نقش انسان برای ساخت این محصولات کمرنگ تر شده است و چه بسا راحت تر که فقط کار نظارت و راه اندازی این دستگاه ها را با کمترین سختی بر عهده داشته باشند .
پروژه سی ان سی
دستگاه دیگر سی ان سی دستگاه فرز می باشد که در آن به جای لیزر از نوک فرز استفاده شده و مزیت بزرگی که نسبت به دستگاه های قبلی دارد حکاکی و برجسته سازی های ظریف بر روی فلزات سنگ و چوب می باشد .
دستگاه سی ان سی فرز
دستگاه دیگر سی ان سی دستگاه برش پلاسما می باشد که می توان قوس های الکتریکی بر روی هر نوع فلز رسانا فولاد نرم فولاد ضد زنگ و اعم آنها را انجام داد و بیشتر در صنایع ماشین سازی، قالب سازی، فولاد سازی لوستر سازی کاربرد دارد .
دستگاه سی ان سی هوا برش: در این دستگاه ها سوخت گاز به همراه اکسیژن برای جوش دادن و برش فلزات استفاده می شود. دستگاه هوا برش به دلیل کاربرد ساده و داشتن قیمت مناسب کاربران خاص خود را دارد و شاید نتوان به راحتی دستگاه دیگری را جایگزین آن کرد ولی به دلیل معایبی اعم از سرعت کند برش و پایین بودن دقت در بعضی از صنایع به جای دستگاه هوا برش از دستگاه برش پلاسما و یا لیزر استفاده میکنند. دستگاه هوا برش برای برش ورق هاي تخت و صفحات با ضخامت بيشتراستفاهده می شود.
دستگاه سی ان سی برش واترجت : واتر جت نیز دستگاهی است برای برش همانند دستگاه های قبلی  که با جریان بسیار پر فشار آب کار می کند. شاید عجیب به نظر برسد، اما اگر سرعت آب به حد کافی افزایش یابد، می تواند حتی فلزات و سنگ را نیز برش دهد . علت این که دستگاه های واتر جت می توانند برش بزنند، در این است که آب خروجی در یک نازل بسیار باریک ساخته شده از سنگ قیمتی با فشار بسیار بالایی هدایت می شود تا به صورت مستقیمی خارج شود. یکی از مزایای دستگاه های واتر جت این است که هیچ گاه بر خلاف اره های صنعتی به خاطر گرم شدن از کار نمی افتند علاوه بر آن این دستگاه های برش، بی بو و بدون غبار هستند. در ساخت قطعات صنعتی، صنایع هوا – فضا، صنایع ساختمانی، صنعت شیشه، صنعت چوب، صنعت قطع هسازی وخودروسازی، صنعت نساجی، صنعت برق والکترونیک وصنایع غذایی کاربرد دارد.
از جمله مواردی که در قیمت گذاری این دستگاه ها مد نظر می باشد نوع موتور، نوع سیستم حرکتی و میزان کارایی دستگاه ها می باشد که خریدار باید با توجه به کار و فعالیت خود بهترین دستگاه در حوزه ی فعالیت خود را انتخاب کند .
نحوه مراقبت از این دستگاه ها فقط خاموش کردن دستگاه و نظارت بر راه اندازی صحیح و استفتده ی درست می باشد .
این ماشین ها نیاز به افراد با مهارت کمتری دارند اما ماشین های تیغه و ماشین فرز به مهارت بیشتری نیاز دارند که کار کنند.آموزش استفاده از دستگاه سی ان سی را می توان با استفاده از نرم افزار انجام داد که این خود یک مزیت بزرگ به حساب می آید.
 در فرایند تولید می تواند تقریبا بدون نیاز به ایجاد نمونه اولیه یا یک مدل باشد این امر موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می شود.. پس از برنامه ریزی، می توان این ماشین را ترک کرد و نیازی به دخالت انسانی به جز بارگیری و تخلیه نیست.
نمونه فیلم cnc

طرح سی ان سی و دانلود کاتالوگ طرح سی ان سی

جهت مشاده طرح سی ان سی و دانلود کاتالوگ طرح های CNC ، بر روی لینک های زیر کلیک کنید .

دانلود کاتالوگ فرفروژه با کیفیت و حجم بالادانلود کاتالوگ فرفروژه با کیفیت و حجم کم

تعداد بازدید این مطلب : 21688
اطــلاعات تمــاس
دفـتر مرکــزی: تـهرانـپارس
کارگاه : جاده قديم جاجرود ، بعداز شهرك صنعتی سياه سنگ، خيابان ٢٤ متری ابن سينا ،پلاك ٩٧
خـط ویــژه:  02177701322
موبایل: 09129400036  09129400037  09129400038
نماد اعتماد ملی
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت نزد صنایع فلزی ثمین محفوظ می باشد .
طراحی سایت : ایران طراح