09129400038
چت آنلاین

مراحل ساخت درب فرفورژه از صفر تا صد به صورت جامع

در مقاله های قبلی توضیحاتی در مورد فرفورژه و انواع مختلف آن و همینطور کاربردهای این نوع فلز در هنرها و صنایع مختلف ارائه داده ایم . در این مقاله سعی بر این است که شما خوانندگان را با مراحل ساخت و تولید درب فرفورژه آشنا کنیم و اطلاعاتی در این زمینه ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید. 
مراحل ساخت درب فرفورژه
درب ها از انواع فلزات و یا از چوب های مختلف بنا به سلیقه ی سازنده و خریدار و مقدار زیبایی و ایمنی ای که مد نظر خود قرار دارد ساخته می شود. در دوران و شرایط امروزی بیشتر درب های لوکس که از دیدن این نوع درب ها لذت می بریم و در عین امنیت و ایمنی ای که دارند زیبایی بسیار زیادی نیز به بیننده ارائه می دهد و سازندگان سعی میکنند که بیشتر از فرفورژه برای ساخت درب های ورودی و پارکینگ و ... استفاده کنند. 
درب هاب فرفورژه خود نیز دارای انواع و اقسام متفاوت و طرح های بسیار زیادی می باشد . از مدل های کلاسیک و به سبک قدیم تا مدل های امروزی و مدرن و ساده. که همه ی این طرح ها بستگی به سلیقه و همینطور نوع کاربردی که دارد خواهد داشت. سازندگان این نوع درب ها با توجه به سلیقه های متفاوت می توانند از ساده ترین نوع درب ها تا یک درب پر از تزئین و پر زرق و برق را به خریدار ارائه دهند. در دهه های گذشته ساخت و شکل دادن به فرفورژه نیاز به زمان و همچنین زحمت فراوان داشت اما با پیشرفت در این زمینه دیگر سازندگان و تولید کنندگان به دلیل تولید و عرضه ی دستگاه ی پیشرفته ی مربوط به این نوع هنر، دیگر مثل قبل سختی زیادی را متحمل نمی شوند و حتی می توانند طرح هایی یا تنوع بیشتر و ظرافت های خاص و خیره کننده ارائه دهند.
ساخت درب فرفورژه
به همین دلیل با وجود این تکنولوژی‌های پیشرفته در زمان حال امکان ساخت درب های حیاط، پارکینگ و ... از نوع فرفورژه در طرح‌های متنوع و با طول و ارتفاع متفاوت فراهم خواهد بود.
اولین مرحله از ساخت درب فرفورژه بازدید ناظر و سازنده از فضای مورد نظر جهت نصب و اندازه گیری های اولیه می باشد که جزء مهمترین مراحل می باشد .
بعد از این مرحله طراح با در نظر گرفتن سلیقه ی مشتری و معیار های مد نظر تخصصی خود مرحله ی طراحی را شروع کرده. طراحی ای که توسط متخصص انجام میگیرد باید تمام معیار های مورد نظر اعم از نوع مکان، میزان رفت و آمد و ... را در نظر بگیرد.. بعد از اتمام مرحله ی طراحی سازنده شروع به ساخت می کند. طراحی اگر به صورت ساده و مدرن باشد مراحل ساخت ساده تر و راحت و مدت زمان کمتری طی می شود. اما بعضی از طرح ها که از ظرافت ها و اشکال مختلف و متفاوتی برخوردار است با برنامه ای که به دستگاه داده می شود مسلما به دقت و مدت زمان بیشتری نیاز دارد. این مرحله با استفاده از خدمات برش لیزر انجام می شود.
بعد از ساخت خام درب مراحل دیگر شروع خواهد شد. طراحی درب فرفورژه از نظر تخصصی به چند دسته ی کلی تقسیم می شود:
درب پارکینگ:  درب فرفورژه پارکینگ ، درب فرفورژه ورودی ساختمان 
درب نفر رو : درب فرفورژه نفر رو ، درب فرفورژه ورودی ساختمان 
درب حیاط : درب فرفورژه حیاط ، درب خانه فرفورژه ، درب نفر رو فرفورژه 
درب لابی : درب فرفورژه لابی ساختمان ، درب فرفورژه لاکچری ،درب فرفورژه شیشه ای لابی 
تولید درب فرفورژه علاوه بر داشتن سلیقه و تلفیق هنر به وسایل و ادوات خاصی هم نیاز دارد. در تولید درب فرفورژه نیاز به داشتن طرحی زیبا است تا بتوان با آن درب زیبا را طراحی و ساخت . میتوان با استفاده از تنوع بسیار بالا از قطعات و درب های طراحی شده ، بهترین و نزدیکترین گزینه را به نمای ساختمان انتخاب کرد. برای تولید و ساخت درب فرفورژه  همانند مراحل ساخت سایر درب های فلزی ابتدا چهار چوب و سپس کلاف کار ساخته میشود . با توجه به این که قطعات درب فرفورژه سایز ها و اندازه های مشخصی دارند آهنگران فقط میتوانند در ابعاد 3متر طرحی مشابه طرح اصلی را بسازند . بنا براین آهنگران با توجه به قطعاتی که در دسترس دارند باید چهار چوب خود را بسازند و همین مورد باعث تغییر در طرح اصلی می شود . بدین معنی که بر حسب سایز های موجود میتوانند چهار چوب را بگیرند. به این نوع از درب ، درب فرفورژه بازاری یا درب فرفورژه ارزان گفته میشود .
مراحل و نکات ساخت در فرفورژه
در مقابل درب فرفورژه بازاری یا ارزان درب های فرفورژه صنعتی نیز وجود دارد که ساخت آن با مورد بالا متفاوت می باشد. در گروه های تولید کننده صنعتی ساخت و تولید درب فرفورژه کاملا معمولی است، به این صورت که ابتدا چهار چوب بدون هیچ مشکلی بر حسب اندازه خریدار ساخته میشود و سپس قطعات با توجه به سایز درب طبق نمونه اصلی داخل چهار چوب چیده و جوشکاری میشود .
کارخانه های تولید کننده درب فرفورژه با توجه به در اختیار داشتن  تجهیزات و دستگاه ها و کوره های مخصوص حالت دهنده فرفورژه قادر هستند که برحسب نیاز بدون هیچ گونه تغییری در درب فرفورژه و طرح اصلی،  قطعات را ساخته و در محل و طبق نقشه اصلی جا گذاری می‌کنند .این نوع از ساخت درب فرفورژه شکوه و عظمت را در ساختمان تداعی میکند و بیشتر درب های عظیم همانند درب ویلاها، پارکینگ های عمومی و مکان های بزرگ استفاده می شود.
تا اینجای مقاله دو نوع ساخت درب فرفورژه بازاری و صنعتی و روش تولیدشان را توضیح دادیم . بعد از اتمام این مراحل و جاگذاری  و نصب قطعات فرفورژه نوبت به جوشکاری و چسباندن گلها و قطعات انتخابی که در مرحله ی طراحی صورت گرفته است، بر روی طرح اصلی می باشد. کلیه این مراحل نصب قطعات توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود.بعد از جوشکاری قطعات نوبت به مرحله آرایش و پیرایش نقاطی که جوشکاری شده است می رسد .
درب فرفورژه
در این مرحله متخصصان در این زمینه با استفاده از سنگ ساب بدون اینکه جوش ها استحکام خود را از دست بدهند با سطح کار تراز می‌کنند. بعد از این مرحله نوبت مرحله ی رنگ کاری می باشد که قبل از شروع به رنگ کاری باید کل درب فرفورژه توسط مواد مخصوص چربی زدایی شود و هیچ گونه چربی ای بر روی سطح باقی نماند، بعد از چرب زدائی  و درز گیری بین پروفیل ها ، درب برای پاشیدن پودر روی ریل کوره قرار می‌گیرد .
بر حسب سلیقه و توافق اولیه رنگ زمینه که از قبل انتخاب شده است، رنگ مورد نظر بر روی درب پاشیده شده و به مدت 20 دقیقه درون کوره با حرارت  215 درجه سانتی گراد قرار می‌گیرد . بعد از مدت 2 ساعت که رنگ سرد شد مرحله پتینه کاری بر روی درب فرفورژه آغاز میشود که در این مدت گلها و قطعات درب فرفورژه به صورت طلائی و مسی در می آیند . بعد از بررسی و کنترل کیفیت درب ها بسته بندی شده و آماده ارسال است .
مقاله مراحل ساخت درب اهنی و درب فرفورژه به صورت پیوسته تکمیل خواهد شد .
تعداد بازدید این مطلب : 13165
اطــلاعات تمــاس
دفـتر مرکــزی: تـهرانـپارس
کارگاه : جاده قديم جاجرود ، بعداز شهرك صنعتی سياه سنگ، خيابان ٢٤ متری ابن سينا ،پلاك ٩٧
خـط ویــژه:  02177701322
موبایل: 09129400036  09129400037  09129400038
نماد اعتماد ملی
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت نزد صنایع فلزی ثمین محفوظ می باشد .
طراحی سایت : ایران طراح